Vekilimiz 19-21 Haziran 2014 tarihlerinde gerçekleştirilen Başbakanımızın Avusturya / Viyana, Fransa / Paris ve Lyon Ziyaretlerine katıldı.

Programa; Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan ve eşi Emine Erdoğan, Başbakan Yardımcısı Emrullah İşler, AB Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu ve eşi, Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç ve eşi, Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, Ulaştırma eski Bakanı Binali Yıldırım, AB Eski Bakanı Egemen Bağış, Grup Başkan Vekili Ahmet Aydın, Genel Başkan Yardımcısı Yasin Aktay, İstanbul Milletvekili Harun Karaca katıldılar.

Viyana Havaalanında karşılama töreninden sonra, Viyana merkeze geçildi. Başbakanımız otelin önünde bekleyen vatandaşlarımızla selamlaştı ve sohbet etti. UETD / Avrupalı Demokratlar Birliği tarafından Albert Schultz Eishalle kapalı spor salonunda düzenlenen Viyana buluşmasına geçildi. Salon tamamen dolu, heyecan, coşku son haddindeydi. İnsanı duygulandıran bu manzara, Başbakanımıza duyulan sevginin ve yapılan hizmetlerin ne kadar önemli olduklarının fotoğrafı gibiydi. Burada bir saat konuşma yaptıktan sonra, dışarıda bekleyen vatandaşlara da yarım saatlik konuşma yaptı ve bir çiftin nişan yüzüklerini taktı.

Toplantı sonrası Viyana Büyükelçimiz tarafından otelin teras katında Sayın Başbakanımız,bakanlarımız,milletvekillerimizle birlikte gazetecilerin katıldığı akşam yemeğini yedik.

20 06 2014 tarihinde Viyana’dan Paris’e geçtik. Paris Charles de Gauella Havalimanında bizleri Paris Büyükelçimiz Hakkı Akil ve eşi ile birlikte Fransız yetkililer karşıladılar. Aynı gün Sayın Başbakanımız, Bakanlarla birlikte saat 15-16 arası Elysee Sarayında Fransa Cumhurbaşkanı François Hollande ile görüşme yaptı.

21 Haziran 2014 Cumartesi günü 10.00 da otelden ayrılarak konvoy halinde Paris Türk Büyükelçiliğine geçtik. Büyükelçilik binası 400 yıllık tarihi bir bina ve geniş bir bahçenin içerisinde yer almakta.Paris Büyükelçiliğinde hazırlanan Kahvaltıya Fransa’nın önde gelen firmalarından bazılarının CEO’lari,bakan ve milletvekillerimiz katıldılar. Saat 13.00 de buradan ayrılarak Paris Roissy-Charles de Gaulle Havalimanına geçtik. Bir saat süren yolculuktan sonra Lyon Euxpery Uluslararası Havalimanına indik. Burada bizleri bölge valisi ve beraberindeki heyet,TC Lyon Başkonsolosu Ege Hilmi Türemen ve eşi karşıladılar. Ayrıca THY Lyon bölge müdürü Canan Özen de karşılamada vardı.

Buradan UETD / Avrupalı Demokratlar Birliği tarafından Eurexpo Fuar Alanı salonunda düzenlenen Lyon buluşmasına geçildi.
Burası tam bir şölendi. Viyana da olduğu gibi coşkulu bir kalabalık vardı. Yaklaşık 20 bin kişi. Başbakanımızın konuşmasından sonra saat 18.00 de İstanbul Atatürk Havalimanına doğru yola çıktık.

Vekilimizin gezi notlarından;

“Viyana tarihi dokusunun korunmuş olması nedeniyle cazibesi olan bir şehir.Tarihi binaların bakımlı olması,sokak ve caddelerinin son derece düzenli olması ayrı bir zenginlik katıyor.Şehrin gündüz güzelliği başka,gece binların ışıklandırılmış haliyle görüntüsü bir başka güzel.

Osmanlı döneminde yaşananları unutturmamak için bazı yerlerde yapılan heykellerle tarihi bu günkü nesillere taşıyarak, canlı tutmaya çalışmışlar.
Şanzelize’nin başında bulunan Zafer Anıtına çıkmak istedik. Biletlerimizi aldık ve içeride asansör var zannettik. Meğer merdiven ile çıkılıyormuş. Anıtın zirvesine çıkmak için Takriben 240 basamak merdiven tırmanmak zorunda kaldık. Merdivene girince geri dönme şansı da yoktu. Arkamızdan gelenler var ve merdivenler dar. Merdivenleri bitirdik ama biz de bittik. Anıtın üzerinden Paris’in merkezi yerlerini görmek mümkün. Caddelerin ne kadar düzenli olduğunu bir kez de buradan görme şansımız oldu. Hava kararmadan çıktık. Hem kararmadan önceki durumunu hem de ışıklar yandıktan sonraki halini de görme fırsatını bulduk.Yorulduk ancak yorulduğumuza da değdi.”

Sayın Başbakanımızla ilk defa yurt dışı seyahatine katılmış oldum. Gördüklerim beni hem duygulandırdı hem de çok mutlu oldum. Birlik, beraberlik duygusunun hat safhada hissedildiği programlardan anladım ki, bizler çalışmaya devam ettiğimiz müddetçe başarı Rabbimin izniyle gelecektir. Bu geziye katılmamı sağlayan önce Başbakanımıza, verimli geçmesi için gayret gösteren arkadaşlarıma ve bizi coşku ile karşılayan, güçlü olduğumuzu hissettiren vatandaşlarımıza çok teşekkür ediyorum.”